انواع CTA

بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

انواع CTA

۴ بازديد
همانطور که گفتیم، Call To Action که به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد فراخوان، فراخوان یا درخواست بازخورد نیز شناخته می شود، درخواستی است که از مخاطبان خود دریافت می کنید تا آنها را تشویق به انجام کاری خاص کنید. CTA همچنین مخفف call to action است. دعوت به اقدام می تواند به اشکال مختلفی مانند پیام متنی، تصویر، پیوند یا دکمه در یک وب سایت، شبکه اجتماعی یا مکان های دیگر برای متقاعد کردن مخاطب نهایی باشد.
برخی از افراد فکر می کنند که فراخوان باید به عنوان یک دکمه گرافیکی تعریف شود یا باید در انتهای متن تبلیغ باشد، اما واقعاً اینطور نیست. دعوت به اقدام لزوماً خرید نیست و می توان از آن برای دستیابی به اهداف دیگری مانند ثبت نام، ثبت اطلاعات، دانلود برنامه ها و غیره استفاده کرد. یکی از مزایای CTA این است که می توان از آن برای دستیابی به اهداف تعریف شده در گوگل آنالیتیکس استفاده کرد.
نوع CTA
پس از تعریف call to action و دانستن معنای دقیق آن، بهتر است به سراغ انواع CTA برویم. همانطور که گفتیم، call to action تنها به دکمه های گرافیکی با متن های جذاب و جذاب محدود نمی شود و می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در این قسمت بیشتر در مورد انواع CTA صحبت خواهیم کرد.
1- دکمه Call to Action
رایج ترین انواع فراخوان برای اقدام پرکاربردترین آنها دکمه های راهنمای کاربر یا دکمه های فراخوانی برای اقدام هستند. این اغلب به صورت گرافیکی و واضح در انتهای محتوا یا جایی که بیشتر قابل مشاهده است قرار می گیرد. این دکمه باید طراحی جالب و کاملا متفاوتی داشته باشد. و پیام باید به گونه ای باشد که مخاطب ترغیب به اقدام مورد نظر شود.
2- ادامه مطلب
یکی از مواردی که مخاطب را وادار به انجام عمل مورد نظر می کند، کنجکاوی او برای پیگیری داستان است. Call to action روی محتوای متنی و سایت‌های مبتنی بر محتوا بهتر عمل می‌کند. شما قسمت اول مقاله خود را می نویسید که به آن لید نیز می گویند تا مخاطب را تشویق کنید که بقیه مقاله را دنبال کند. برای این کار، فقط از دکمه "بیشتر بخوانید" استفاده کنید.
3- ثبت نام و تکمیل فرم
گاهی اوقات اقدامی که می خواهید کاربر انجام دهد فرآیند ثبت نام یا پر کردن فرم خاصی با اطلاعاتی است که به شما کمک می کند. آنچه در مورد این روش مهم است این است که کاربر باید کاری را که از او می‌خواهید دو بار انجام دهد. به این معنی که باید یک بار از او خواسته شود که فرم را پر کند و سپس او را تشویق کنید که روی دکمه ارسال کلیک کند. بنابراین باید دکمه ارسال را با یک عبارت جذاب طراحی کنید تا کاربر اهمیت این کار را درک کند و بخواهد همکاری کند. از طرفی فرم مورد نیاز را پر کنید، می توانید به هدیه ای مانند کتاب الکترونیکی فکر کنید تا مخاطب تمایل بیشتری برای ارسال فرم داشته باشد.
4- دکمه اشتراک گذاری محتوا
یکی از مهم‌ترین فراخوان‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که بخواهید محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. امروزه کاربران شبکه های اجتماعی در حال افزایش هستند. و هر چه بیشتر بتوانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید. هر چه بیشتر مخاطب خود را درگیر کنید. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی ممکن است در مقایسه با سایر دکمه های CTA زیاد نباشند، اما تاثیر زیادی بر سئوی سایت شما دارند و بازخورد مناسبی از کاربران دریافت می کنند. کاربران بر روی دکمه مورد نظر کلیک کنند تا محتوای خود را در شبکه اجتماعی مشخص شده به اشتراک بگذارند.
5- درخواست خرید
شاید مهمترین قدمی که از یک کاربر انتظار داریم این باشد که محصولی را خریداری کند یا خدماتی را از ما دریافت کند. از این رو دعوت به اقدام برای خرید آنلاین یا افزودن به سبد خرید برای فروشگاه های آنلاین بسیار مهم است. در مورد کاربرد خرید آنلاین، دو حالت مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
اول اینکه کاربر نباید در سایت یا صفحه محصول شما باشد. بنابراین، ابتدا باید او را به یک صفحه فرود جذاب ببرید و در نهایت از دکمه CTA خود در این صفحه برای تشویق او به خرید محصول استفاده کنید. نکته مهم دوم این است که احتمال عدم تکمیل کار کاربر حتی پس از تصمیم گیری خرید به هر دلیلی از جمله کمبود موجودی، مشکلات فنی و ... وجود دارد. در این صورت، می‌توانید مشتری را به روش‌های مختلفی حفظ کنید یا دوباره هدف‌گیری کنید، مانند ارائه نسخه رایگان برای مدت محدود یا استفاده از کمپین‌های تکراری.
6- با پشتیبانی تماس بگیرید یا به صورت آنلاین چت کنید
قبل از خرید، کاربران هزار و یک سوال دارند که باید با حوصله به آنها پاسخ دهید. از سوی دیگر، راهنمایی و مشاوره واقعی به آنها کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. ضمن اینکه ارتباط از این طریق باعث افزایش اعتماد مشتریان و مخاطبان می شود. بنابراین، می توانید در صفحه اصلی سایت خود یا سایر صفحات، یک فراخوان برای اقدام قانع کننده ایجاد کنید و از کاربران بخواهید در صورت نیاز به کمک، روی آن کلیک کنند.
7- ثبت رویداد
طبیعی است که بسیاری از رویدادهای عمومی و ویژه در تاریخ های مختلف برگزار می شود. با یک call-to-action خوب، می توانید از محیط رویداد خود نهایت استفاده را ببرید تا بیشترین تعداد کاربران را به سایت خود هدایت کنید. برای مثال می توانید برای نمایشگاه الکامپ مسابقه یا بازی ایجاد کنید تا کاربران با ثبت نام در سایت از تخفیف های ویژه نمایشگاه برخوردار شوند.
8- ارائه محصولات و خدمات
در طول روز، کاربران زیادی برای خرید محصولات، استفاده از خدمات یا دریافت محتوا از سایت شما بازدید می کنند. اگر بتوانید برای هر بخش یک CTA جذاب تعریف کنید، شانس نرخ تبدیل شما افزایش می یابد. به عنوان مثال «۳۰ درصد تخفیف برای اولین خرید شما»، «چرا این سرویس برای شما مناسب است» و فراخوان‌های مشابه، می‌توانید کاربر را به انجام اقدام مورد نظر تشویق کنید.
اهداف طراحی برای دکمه CTA
البته بعد از هر اقدامی که باید کاربر را انجام دهید، اهدافی را برای خود مشخص می کنید. به همین دلیل، هر فراخوانی را می توان با هدف خاصی طراحی کرد. نکته مهم در اینجا این است که هدف شما باید از قبل بسیار واضح باشد تا بدانید چه نتیجه ای خواهید گرفت. اما به طور کلی، اغلب فراخوان‌ها به اقدامات معمولاً با اهداف خاصی تعریف می‌شوند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
متقاعد کردن مشتریان به خرید و افزایش فروش.
اطلاعات مهمی مانند شماره موبایل و ایمیل را دریافت کنید
عضویت در شبکه های اجتماعی
مخاطب را به خواندن بیشتر تشویق کنید
کاربران را تشویق کنید تا صفحات دیگر را بررسی کنند
علامت تجاری
یک هدیه یا نسخه نمایشی ارسال کنید
در بخش نظرات شرکت کنید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید
بخواهید اطلاعات را به اشتراک بگذارید
موقعیت دکمه CALL TO ACTION
یکی از نکات مهم دعوت به اقدام این است که دکمه فراخوان را در کجا قرار دهیم که بیشترین بازخورد را دریافت کند. البته دکمه CTA باید در بهترین مکان قرار گیرد که به راحتی قابل دسترسی باشد و بیشتر دیده شوید. تصمیم‌گیری برای قرار دادن یک دکمه گاهی اوقات یک تجربه است، گاهی اوقات باید با یک متخصص مشورت کنید، و گاهی اوقات می‌توانید از طریق آزمون و خطا مانند تست A/B یاد بگیرید که بهترین بازخورد را از کجا دریافت می‌کنید. به طور پیش فرض، دکمه Call To Action بهتر است در انتهای متن قرار گیرد، جایی که به راحتی قابل مشاهده است و کاربر پس از مطالعه محتوا آماده کلیک بر روی آن است. با این حال، ممکن است یک دکمه فراخوان در بالای صفحه یا در چند مکان بین متن در نظر بگیرید تا کاربر هر زمان که بخواهد روی آن کلیک کند. به خاطر داشته باشید که قرار دادن یا تکرار یک دکمه فراخوان نباید نتیجه معکوس داشته باشد و مخاطبان شما را برای کلیک کردن روی آن آزار دهد. بر اساس تجربه و از نقطه نظر فنی، موارد زیر بهترین مکان برای قرار دادن دکمه CTA هستند:
صفحه اصلی یا زیر پست ها
جنب
پیام های پاپ آپ
صفحه محصول
بنرهای تبلیغاتی
اسلاید
منوی چسبناک
جمع بندی
علاوه بر طراحی جذاب و منحصر به فرد دکمه CTA; زیرا نوشتن یک متن دعوت به اقدام جذاب کار آسانی نیست. به همین دلیل، ممکن است نیاز به آزمون و خطای زیادی داشته باشید. اما به طور کلی، با رعایت چندین قانون می توانید یک درخواست اقدام خوب بنویسید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.