فیگما چیست؟

بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فیگما چیست؟

۴ بازديد
آموزش نرم افزار فیگما: رابط کاربری جزء جدایی ناپذیر عوامل موثر بر بازاریابی و ارتباطات کاربران در شرکت های امروزی بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد است. یک رابط کاربری خوب اغلب با نیازهای کاربران سنجیده می شود و وقتی به درستی طراحی شود کاربر برای کار با آن نیازی به آموزش ندارد و از کار با آن لذت خواهد برد. به همین دلیل نرم افزارهای زیادی برای ایجاد رابط کاربری مناسب ساخته شده است.
یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی رابط کاربری Figma است. با استفاده از figma می توان رابط کاربری را به راحتی و در زمان بسیار کوتاه توسعه داد، از این رو به آن کاربر پسند می گویند.
فیگما چیست؟
همانطور که گفتیم Figma یک نرم افزار طراحی رابط کاربری است که فرآیند توسعه خود را در سال 2012 آغاز کرد و در نهایت اولین نسخه خود را در سال 2016 به عموم مردم عرضه کرد. از آنجایی که یک ابزار آنلاین است، مستقیماً در مرورگر کار می کند. این بدان معنی است که شما می توانید در هر زمان و با شروع از هر رایانه یا پلتفرمی بدون نیاز به خرید مجوز یا نصب نرم افزار به برنامه های خود دسترسی داشته باشید. لازم نیست نگران مصرف اینترنت خود باشید زیرا Figma پهنای باند زیادی مصرف نمی کند. با این حال، کاربران ویندوز و مک به راحتی می توانند Figma را بر روی سیستم عامل خود نصب کنند و از برخی از ویژگی های آفلاین آن استفاده کنند.
Figma یک برنامه رایگان است که در آن می توانید حداکثر سه پروژه فعال را به طور همزمان ایجاد و ذخیره کنید. این خط مشی به شما این فرصت را می دهد تا نحوه کار با نرم افزار، آزمایش و طراحی روی پروژه های کوچک را بیاموزید. همچنین فارسی نویسی در فیگما (در محیط ویرایشگر) بدون مشکل امکان پذیر است که برای طراحانی که نیاز به استفاده از زبان فارسی دارند خبر خوبی است.
فیگما یا ایکس دی؟ کدام یک برای شروع طراحی UI/UX بهتر است؟
طراحان معمولاً به دنبال ابزاری جامع و کامل هستند که در وقت آنها صرفه جویی کند و بتوانند سایت خود را به ساده ترین شکل ممکن طراحی و مدیریت کنند. طراحانی که از نرم افزار Figma استفاده می کنند معتقدند که این نرم افزار دارای ویژگی های منحصر به فردی است. دلیل علاقه طراحان به این برنامه این است که از Figma می توان برای انجام انواع کارهای گرافیکی و به خصوص طراحی UI مانند طراحی رابط های اپلیکیشن موبایل، نمونه سازی اولیه، ایجاد پست های شبکه های اجتماعی و غیره استفاده کرد.
البته لازم به ذکر است که سایر ابزارهای طراحی کاربردی مانند Adobe XD یا Sketch نیز در دسترس هستند، اما دلایل زیادی برای تغییر از ابزارهای دیگر مانند Adobe XD یا Sketch به Figma وجود دارد.
مقایسه Figma با Adobe XD
یکی از بزرگترین مزیت های Figma نسبت به سایر نرم افزارهای طراحی مانند XD این است که مبتنی بر وب است و به طراحان اجازه می دهد تا از راه دور و به طور همزمان با سایر اعضای تیم روی یک پروژه کار کنند. به خصوص که امروزه به دلیل ملاحظات اقتصادی، محدودیت های دسترسی و پروتکل های بهداشتی، بسیاری از شرکت ها فرآیند کار از راه دور را اتخاذ می کنند. بنابراین برای کسانی که نمی خواهند ابزارهای مختلف طراحی را دانلود و نصب کنند، Figma انتخاب خوبی است. فیگما در تبلیغات خود نیز این جنبه از همکاری را برجسته کرده است و شعار آن این است: ما سعی کرده ایم با نرم افزار خود بیشتر بدی ها و مشکلات کار تیمی را از بین ببریم.
تقریباً تمام ویژگی های فوق العاده ای که در سایر نرم افزارهای طراحی رابط کاربری وجود دارد در یک مکان در Figma موجود است. برخی از این منابع عبارتند از:
استفاده از کامپوننت ها: مونتاژ و گروه بندی چندین شی با هم (مشابه نرم افزار Sketch)
نمونه سازی: روی اجزای مختلف آن کلیک کنید (مانند InVision)
در حین طراحی نظر دهید: نظرات اعضای تیمی که روی پروژه کار می کنند را اضافه کنید، پرچم گذاری کنید و به آنها پاسخ دهید
برنامه بدون کد: بصورت رایگان در قالب فایل و توابع موجود است. دانلود تصاویر و تصاویر از آدرس پروژه (مشابه نرم افزار Zeplin)
Set Spaces: اجزای قابل تغییر اندازه را با استفاده از تنظیمات فضا ایجاد کنید (مشابه نرم افزار Sketch)
مدیریت پروژه و کنترل نسخه: تاریخچه را مشاهده کرده و به نسخه خاصی از اعضای تیم برگردید
چندوظیفه ای: مشاهده اشاره گر ماوس سایر اعضای تیم در حین کار بر روی صفحه نمایش (اگرچه معمولاً این کار توصیه نمی شود.)
پلاگین ها: از فونت ها و سبک های دیگر کاربران به عنوان یک فرمت استفاده کنید
اینطور نیست
اکنون زمان شروع کار حرفه ای با figma است. موارد ارائه شده در این مقاله را امتحان کنید و از امکانات بی شمار فیگما به عنوان یک پروژه کوچک استفاده کنید. فقط با تمرین می توانید در مورد Figma اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می توانید مجموعه ما از بهترین مدل های ساخته شده با Figma را مرور کنید تا از پروژه های خود الهام بگیرید. اگر در مورد آموزش نرم افزار فیگما یا تجربه کار با آن سوالی دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران سون لرن در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.