پایتون برای طراحی وب سایت

بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پایتون برای طراحی وب سایت

۳ بازديد
چرا باید پایتون را یاد بگیرید؟ به این سوال می توان پاسخ های متفاوتی داد. اما بهترین و صحیح ترین بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد پاسخ این است: استفاده از پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بیشتر است، بنابراین فرصت های شغلی زیادی برای برنامه نویسان پایتون وجود دارد. توسعه دهندگان پایتون حتی می توانند طراح وب شوند.
بله، وقتی در مورد پایتون صحبت می کنیم، اغلب به هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها فکر می کنیم. این البته به این دلیل است که پایتون زبانی است که در همه زمینه ها قابل استفاده است. اصولاً اگر کسی بخواهد وارد دنیای هوش مصنوعی شود باید پایتون را یاد بگیرد. یکی دیگر از گزینه های خوب برای کسانی که پایتون را می شناسند، Data Scientist بسیار محبوب و پردرآمد است. اگر کسی به طراحی وب سایت و طراحی وب علاقه دارد، آیا می تواند با استفاده از پایتون یک وب سایت طراحی کند؟ آره!
طراحی سایت با پایتون
چند راه برای طراحی و توسعه سایت وجود دارد؟ می توانید بگویید که 3 راه وجود دارد: می توانیم یک سایت را از ابتدا برنامه ریزی کنیم، از سیستم های مدیریت محتوا کمک بگیریم و یک صفحه را مثلاً در وردپرس نصب کنیم یا از دستورالعمل ها استفاده کنیم. گاهی اوقات یک طراح و توسعه دهنده وب سایت می توانند یک پروژه را با 2 روش با هم انجام دهند. این به این معنی است که مثلاً سایت را بر روی یک سیستم مدیریت محتوا بسازید، اما همه چیز را با کدنویسی تا حد امکان مطابق با خواسته کارفرما یا نیازهای شغل تغییر دهید.
برخی از زبان ها هستند که بیشتر در طراحی سایت استفاده می شوند: PHP، HTML و CSS. از زبان ها و فریم ورک های مختلف می توان برای نوشتن بک اند و فرانت اند سایت استفاده کرد. PHP یک زبان ویژه برای کدنویسی سایت های بک اند و HTML و CSS یک زبان ویژه برای فرانت اند هستند. و فریم ورک بوت استرپ نمونه ای از محبوب ترین و بهترین فریم ورک برای توسعه سایت فرانت اند است.
طراحان وب چگونه زبان های برنامه نویسی و توسعه وب را انتخاب می کنند؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به پروژه ای بستگی دارد که طراح روی آن کار می کند. یعنی نوع وب سایتی که می خواهد طراحی کند. البته قدرت و قابلیت های زبان برنامه نویسی در این انتخاب تاثیری ندارد.
زبان هایی که نیاز به کد زیادی ندارند قوانین کوچکی دارند که می توان از آنها استفاده کرد و خطاها و اشتباهاتی را که می توان به سرعت در کد نوشته شده پیدا کرد و همچنین دارای کتابخانه ها و چارچوب های بسیار و قدرتمندی است. آنها برای هر طراحی وب و هر پروژه ای، کوچک یا بزرگ و پیچیده ایده آل هستند. پایتون بهترین زبان است. پایتون زبانی است که طراحی و توسعه وب را آسانتر و سریعتر می کند.
ویژگی های متمایز پایتون برای طراحی وب چیست؟
پایتون محبوب ترین زبان برنامه نویسی در بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان است. پایتون با غلبه بر رقبای قدرتمندی مانند C و جاوا به زبان 2020 و 2021 تبدیل شد. اما آیا محبوبیت پایتون برای کسی کافی است که پایتون را یاد بگیرد و از ورود آسان به بازار توسعه وب سایت پایتون و کسب درآمد خوب مطمئن باشد؟ شاید محبوبیت پایتون در بین برنامه نویسان به دلیل پروژه های هوش مصنوعی باشد تا طراحی وب؟ چه چیزی پایتون را به یک انتخاب خوب برای طراحی وب تبدیل می کند؟
1. پایتون یک زبان همه منظوره است
پایتون یک زبان منعطف است و برای پروژه های کوچک و بزرگ مناسب است. یعنی پایتون می تواند یک زبان برنامه نویسی پیچیده و بسیار سطح بالا و پروژه های تخصصی مانند آنالیز داده ها یا زبان های پشتیبانی وب سایت باشد. زیرا اولاً پایتون کتابخانه ها و ابزارهای زیادی دارد که انجام هر نوع پروژه را آسان و سریع می کند و دوم اینکه پایتون در 2 پارادایم مهم برنامه نویسی قرار می گیرد: برنامه نویسی تابعی و برنامه نویسی شی گرا.
2. پایتون چارچوب بسیار قدرتمندی برای توسعه اپلیکیشن های تحت وب دارد
پایتون کتابخانه ها و چارچوب های توسعه وب قدرتمند و ضروری را ارائه می دهد که برنامه نویسان می توانند آنها را حذف کنند تا کدنویسی کمتر و سریعتر کار کند. هنگامی که کدنویسی سریعتر انجام می شود، طراحان می توانند پروژه ها را سریعتر تکمیل کنند و زمان بیشتری برای بررسی، عیب یابی و بهبود طرح ها داشته باشند.
چارچوب های پایتون برای طراحی و توسعه وب سایت به ترتیب قدرت و محبوبیت:
جنگو: این فریم ورک رایگان و پیشرفته اولین انتخاب غالب برای توسعه دهندگان پایتون است. طراحی سایت با این چارچوب واقعا کار سختی نیست.
Flask: این فریم ورک نسبت به اولی سبک تر و ساده تر است. ابزارهای زیادی وجود ندارد، اما توسعه دهندگان به راحتی می توانند هر ابزاری را که می خواهند اضافه کنند.
Pyramid: این سازه دارای ویژگی های زیادی است که آن را برای راه اندازی پروژه های پیچیده ایده آل می کند.
Web2py چارچوبی برای توسعه برنامه های کاربردی وب پویا است.
Turbogears: سبکی بسیار انعطاف پذیر که مدعی است سبک نسل جدید است.
3. پایتون زبانی است که هم برای توسعه front-end و هم برای توسعه back-end قابل استفاده است
مهم ترین نکته در مورد پایتون این است که درست است که پایتون اغلب برای کدنویسی در سمت سرور سایت استفاده می شود و زبان قدرتمند دیگری به نام جاوا اسکریپت برای کدنویسی فرانت اند استفاده می شود، اما ممکن است که قسمت جلویی سایت نیز با پایتون ساخته شده است.
می گوید که مرورگرها نمی توانند از پایتون استفاده کنند، بنابراین پایتون یک زبان فرانت اند نیست.
Anvil – این ابزار به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا با استفاده از مولفه‌های خارج از جعبه پایتون، تمام اجزای جلویی یک سایت را ایجاد کند. البته این ابزار کاملا رایگان نیست.
Sculpt: این ابزار پایتون را برای اجرا در مرورگر بهینه می کند. خوشبختانه این ابزار رایگان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کرده و به کد HTML وب سایت خود اضافه کنید.
نمونه ای از سایتی که با پایتون ساخته شده است
اگر پایتون برای توسعه وب بسیار خوب است، چقدر برای طراحی و توسعه وب استفاده می شود؟ پاسخ شما را شگفت زده خواهد کرد - بسیار! در واقع، وب سایت های محبوبی که روزانه میلیون ها بازدیدکننده دارند، از پایتون کمک گرفته اند.
نتفلیکس: پایتون در مرکز توسعه این سایت قرار دارد و همه چیز حول محور زبان پایتون ساخته شده است.
Dropbox: دراپ باکس از پایتون برای توسعه سمت سرور و سمت کلاینت استفاده می کرد. پایتون برای این برند آنقدر نقش مهمی ایفا می کند که خالق پایتون، گویدو ون روسوم، 7 سال (از سال 2012 تا 2019) برای آن کار کرد.
گوگل: پایتون یکی از زبان های رسمی گوگل است. نقش و استفاده گوگل در پروژه های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی گوگل بسیار برجسته است.
یوتیوب: یوتیوب با استفاده از زبان PHP طراحی و توسعه یافته است. اما مدت کوتاهی پس از راه اندازی یوتیوب و نه چندان دور، توسعه دهندگان یوتیوب بخش بزرگی از کد سرور خود را به پایتون منتقل کردند (یعنی یوتیوب نمونه ای از سایتی است که از PHP به پایتون منتقل شده است). زیرا پایتون سریعتر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر است.
اینستاگرام: شاید نمی دانستید که بک اند اینستاگرام در پایتون و چارچوب جنگو طراحی و توسعه یافته است! بله، ویژگی ها و عملکرد منحصر به فرد اینستاگرام را می توان با پایتون ساخت.
جمع بندی
اکنون مشخص است که قطعاً یک کار برای توسعه دهنده پایتون وجود دارد بزرگترین شرکت های جهان از پایتون برای توسعه وب استفاده می کنند از آنجایی که پایتون کارها را سریع‌تر می‌کند و همچنین در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، روند کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​امکان‌پذیر و کوته‌بینانه نیست.
اگر در وب سایتی مانند Indeed.com شغل توسعه دهنده وب پایتون را جستجو کنید، تنها 13000 شغل در ایالات متحده پیدا خواهید کرد. درست است که همه این فرصت های شغلی کامل نیست، اما حتی اگر نیمی از این تعداد را در نظر بگیریم; بار دیگر به تعداد بالایی از مشاغل در یک کشور رسیدیم.

کاربرد پایتون چیست و کجا استفاده می‌شود؟

پایتون یک زبان عمومی (General Purpose) است و محدود به یک حوزه خاص نمی‌شود. این یعنی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت کنید. یک برنامه نویس پایتون اگر حرفه‌ای باشد، در هر حوزه ای حرف برای گفتن خواهد داشت. بعضی از زبان‌های برنامه نویسی مخصوص به یک حوزه خاص هستند یا اگر به بخش‌های دیگر ورود کنند قدرت زیادی ندارند، اما پایتون اینگونه نیست. کافی است آن را یاد بگیرید و تبدیل به یک متخصص پایتون شوید تا ببینید در دنیای برنامه نویسی واقعا چه قدرتی به شما می‌دهد.

برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد پایتون به بخش‌های مختلف IT وارد شود، کتابخانه‌ها بودند. این کتابخانه‌ها هستند که پایتون را توسعه پذیر می‌کنند. همین‌طور باعث راحت‌تر شدن کار برنامه نویسان می‌شوند. البته بعضی از این کتابخانه‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند و در پروژه‌های بزرگ قابل استفاده نیستند.

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پایتون، چسبندگی این زبان است. منظور از چسبندگی یا Glue Language این است که پایتون می‌تواند به خوبی با کدهای سایر زبان‌ها ادغام شود یا اصطلاحا به آن‌ها بچسبد. به کمک این تکنیک می‌توانید یک قطعه کد به زبان C یا هر زبان دیگری را به راحتی به پروژه خود اضافه کنید. در ادامه کاربرد پایتون را که 9 بخش اصلی تقسیم می‌شوند، به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.